Alla inlägg under maj 2014

Av Marie Golz - 23 maj 2014 20:02

   

Ursäkta att jag inte skrivit men värmen och att jag har tröttat ut mig med att tvätta i värmen för att utnyttja torkvindan ute, somnat ovaggad om kvällarna. Dessa kort visar hur mysigt det kommer vara om kvällarna när vi kommer sitta ute nu i sommar 

  


Av Marie Golz - 20 maj 2014 21:47

Idag har vi skapat myspys ute på uteplatsen, blir det inte för sent så ska jag visa hur mysigt det blev :). Bilderna är tagna innan jag fick fler blommor att sätta i landet och det kommer jag visa med, vet dock inte om växterna kommar att kunna ses när jag tar nästa kortserie. För tänkte att jag skulle ta dem när det är lite mörkare ute så ni får se och även jag då hur mysigt det blev,, :)  

Av Marie Golz - 19 maj 2014 22:13

Polman var mycket bättre på väderprognosen än vad satterliternaär för detta regnet skulle inte komma föräns på tisdagen sa de juoch det märks att det vart åska på gång hela dagen. Det har vart så kvavtå varmt hela dagen, det går väl an om man inte suttit i en bil många timmar.Har handlat idag å det hade vart bättre om AC:n hade funkat. För två dagar sen tittadejag till på rosenbuskarna och det kryllade av bladlöss på alla tre så jag har kört huskurpå dem och nu hittar jag inte en levandes lus på någon av dem. Har även uppgraderat blomlandet med marktäckande växt med små lila blommor kommer inte ihåg vad de heter men tar reda på det imorgon. Tror det blir jättefint om de får vara ifred

av barnen..


kram där ute i Åskvädret!!

Av Marie Golz - 17 maj 2014 14:53


                  

Så härligt med sol

värme å glada skratt

från både vuxna å barn.

Nyklippt gräs å rinnande

ögon och näsa när

allergin sätter fart.

Lek å bus när våren

nu är här och solen gassar.

Nygrillade kortletter

å flintastek å massa korv

ska bli gött att glufsa

i oss snart

snart är sommaren här


skriven av Marie.G

140517

Av Marie Golz - 16 maj 2014 20:14

Potatisplättar, bacon å lingon var mumsigt för kistan. Det var länge sen vi åt det

och sen får vi se hur lång tid det tar innan vi äter det igen. Älskar husmans kost

jag är uppvuxen på den sortens mattyp, egenodlad potatis, morötter, ärtor, blomkål

och mycket mer.


Idag har det vart härligt väder och imorgon ska det bli ännu bättre, Enligt väderprognosen

så kommer det regn på tisdag men jag hoppas att det blåser bort. Även att naturen behöver lite

skvättar då och då men den har tillräckligt sen sist. Så väder väsenet vänta ett tag till är du snäll :) 


Av Marie Golz - 15 maj 2014 17:59

Nu har det regnat flera dar men nu verkar det vända några dagar i alla fall. Så här ska grillas i helgen kött å korv, och så kan barn leka å ha kul. 


Vinbärsbusken som vi trodde dött har tagit sig å det växer nya grenar på den, visserligen kommer det inte vara bär på den i år som vi trodde det skulle bli i år men men iom att den har klarat sig så kommer det bli bär så for den vuxit till sig ordentligt. Och så får vi se om äppelträdet och den andra vinbärsbusken kommer frukt/bär på i år, det återstår att se...

Kram på er och grilla på nu i helgen nu när det kommer bli fint väder!!

Av Marie Golz - 14 maj 2014 16:23

Idag har jag suttit flera timmar å mixtrat med hemsidan jag nyskapade idag, det är kul att skapa saker via dator i olika program osv. Är även kul att arbeta med olika material som trä, gips, tyger och plåt, måla tavlor är kul men är inte alls duktig på det men det är kul och du har ju skapat något själv att ev ha på väggen, hyllan eller golvet :)


http://golzmarie.123minsida.se/390261642

Sidan som jag skapat men är dock ej färdig på långa håll med den




Av Marie Golz - 14 maj 2014 09:09

Jag har länge tänkt att göra en blogg och nu är jag här. Har sysslat med hemsidor innan men kommer

inte åt min hemsida som jag har på passagen :( men de fixar säkert felet som uppstått, hoppas jag i alla fall.

Jag är ny på detta och har inte läst många bloggar tidigare men kommer nog fixa det :). Det kommer nog vara väldigt 

väldigt blandade inslag på min blogg men hoppas att det kommer funka för er läsare och framför allt för mig själv.

Kram på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards